Išeinančios nuorodos – padeda ar kenkia Google reitingams?

Dauguma žmonių bijo talpinti savo svetainėje nuorodas į kitus šaltinius. Ir tam yra keletas objektyvių priežasčių:

 

  • kuo daugiau puslapyje išeinančių nuorodų, tuo daugiau „PageRank“ vertės nuteka;
  • per išeinančias nuorodas galima padėti konkurentams aukščiau iškilti;
  • skaitytojui gali būti nepatogu atidarinėti daug langų;
  • išėjęs lankytojas gali nebegrįžti į pradinę svetainę;

 

 

 

 

 Geros ir blogos nuorodos

Visgi, Google reitingavimo algoritmas yra stipriai susijęs ne tik su ateinančiomis, bet ir su išeinančiomis nuorodomis iš to puslapio.  Nuorodos į prastos kokybės, „SPAM“ arba nulaužtas, neveikiančias svetaines tikrai gali pakenkti nurodančiojo puslapio reitingams.

Taip pat nesusijusios su turiniu nuorodos, kurios Google „akyse“ vertinamos kaip parduotos irgi gali pakenkti svetainei.

 

O kaip su geromis, vartotojams naudingomis nuorodomis? Ką Google vadina gera, natūralia nuoroda?  Natūralios nuorodos paprastai būna glaudžiai susijusios su straipsnio tematika, nukreipiančios į gilesnį kitos svetainės puslapį ir šios nuorodos paprastai būna pačiame tekste (teksto bloke), arba po tekstu, kai nurodomi šaltiniai.

 

Iš kitos pusės, labiau panašios į dirbtinas nuorodas yra, kai vienoje vietoje yra daug nesusijusios tematikos, besikartojančių nuorodų, kurios sudėtos kur nors toliau nuo pagrindinio teksto bloko pvz. šoniniame ar apatiniame (angl. sidebar, footer) blokuose. Dar labiau dirbtinumo įspūdį sustiprina, kai šios nuorodos yra daugiausia į titulinius svetainių puslapius.

 

 

Kokybiškos  nuorodos gali padėti pakilti Google paieškose?

 

 

Ši idėja įdomi ir gana kontraversiška... Pirma kartą kai apie tai perskaičiau, norėjau kuo greičiau tuo pats įsitikinti – į savo kelis beveik „numirusius“ blogus pridėjau šūsnį tikrai autoritetingų nuorodų, numečiau keliems mėnesiams ir laukiau, kas bus. Mano nusivylimui po dviejų mėnesių nepastebėjau jokių šių blogų „prisikėlimo“ :) užuomazgų.

Nieko panašaus į tai kas butų jeigu nuorodos būtų atėjusios į (o ne iš) mano blogus.

 

Vėliau skaičiau, kito žmogaus taip pat panašų eksperimentą – jo rezultatas buvo labai panašus.  

Matyt Google algoritmas yra pakankamai gudrus nustatyti, kuriuos nuorodos yra naudingos lankytojams, o kurios – ne.

 

Visgi „SEOistų“ bendruomenėje daug kalbama apie tai, kaip būtent išeinančios nuorodos padeda ar padėjo iškilti vienai ar kitai svetainei, o tiksliau portalams kaip:

www.drudgereport.com

www.alltop.com  ir kitiems.

 

Matt Cutts, Google  kompanijos atstovas, yra sakęs maždaug taip:  „nieks nežino kada mes atliksime algoritmo atnaujinimą <...>, tai gali būti rūšiavimo faktorius ateityje, labai lengva pastebėti domenus, kurie kaupia „PageRank“ir neduoda nuorodų į kitas svetaines. Jeigu Jūs stengėtės padidinti savo svetainės autoritetą (t.y. gauti daug kokybiškų nuorodų),  bet tuo pačiu  metu stengiatės minimalizmuoti svetainės kaip „centro“ (angl Hub) matą, tai Jus išskiria iš kitų svetainių...“

 

Kitais žodžiais ta pati mintis – svetainė, kuri kaupia, bet neduoda nuorodų į kitas svetaines labiau panaši į dirbtiną, netipišką ir labiau įtartiną svetainę Google „akyse“ <...>  

 

Kodėl dėti išorines nuorodas verta:

 

 

  • svetainė atrodys natūralesnė paieškos variklių „akyse“;
  • kokybiškos nuorodos sukurs daugiau vertės lankytojams, todėl jie bus labiau motyvuoti sugrįžti vėl ir vėl į Jūsų svetainę;
  • dedant nuorodas į kitus lengviau kurti savo straipsnius nes neprivalai „perkurti“ jau pasakytų minčių;
  • kitų svetainių savininkai, radę Jūsų nuorodą, gana dažnai nurodys į Jūsų svetainę atgal. Tai ypač būdinga socialiniams tinklapiams, blogams. Tokiu būdu greičiau susidraugausite;

 

 

Patarimai

 

  • Jeigu radote kokybišką, vertingą, papildantį šaltinį Jūsų tema, dėkite nuorodą, per daug nesirūpindami dėl „SEO daromos žalos“;
  • kurdami išorinę nuorodą, darykite ją su atributu  target = ”_blank“ , kad nurodomas puslapis būtų atidaromas naujame lange;
  • geriau nedėkite daug nuorodų tuose puslapiuose, kurie yra optimizuojami.Taip pat geriau nenaudokite, tų pačių raktažodžių nuorodos tekstui (kaip Jūsų optimizuojami raktažodžiai).
  • talpindami nuorodą, nurodykite tikslų, labiausiai susijusį puslapį.

 

Lankytojų komentarai (0)
Parašyk komentarą