SEO ar “Google AdWords”?

 

Šiame straipsnyje daugiau kalbėsiu apie konkrečią “Google AdWords” reklamą, nors praktiškai visos čia išdėstytos mintys tinka ir kitoms reklamos priemonėms, kai mokame už paspaudimus (Textads, Facebook reklama, Yahoo reklama ir pan.).

 

Kas geriau  SEO ar “Google AdWords” reklama?   Tam, kad galėtume tinkamai atsakyti į šį klausimą, mums labai svarbu žinoti konkrečios svetainės tikslus. Sekti šių tikslų pasiekimo efektyvumą. Vieno, trumpo atsakymo čia negali būti.

 

Stebėti marketingo priemonių efektyvumą patogu yra per „Google Analytics“ statistiką nustačius svetainės tikslus. Kai lankytojas nusiperka prekę ar paslaugą arba užsiregistruoja arba atlieka dar kokį nors svetainės savininko pageidaujamą veiksmą, tai galima įvardinti kaip pasiektą tikslą. Šį tikslą galima susieti su  pasveikinimo puslapiu, kuri pamato vartotojas tik kai nusiperka ar užsiregistruoja.

 

 

SEO ir  “Google AdWords” –  tas pats medalis

 

Pirma noriu priminti, kad  dalyvavimas “Google AdWords” reklaminėse kampanijose niekaip neįtakoja svetainės pozicijų natūralioje paieškoje. „Google AdWords” reklama visuomet rodoma tik kairėje pusėje ir kartais 1-3 rezultatus – paieškos viršuje. 

 

 

Abiem  reklamos formoms yra reikalingi raktažodžiai, tik per „AdWords“ juos galima greičiau "paleisti", o SEO pigiau kainuoja išlaikyti, jei vertinsime kaštus ilgoje perspektyvoje. 

 

 

SEO privalumai

 

  1. Pritraukti vieną lankytoją atliekant SEO ilgoje perspektyvoje paprastai kainuoja mažiau, nei naudojant „Google AdWords” ar kitus reklamos tinklus, kai mokama už kiekvieną paspaudimą.

 

  1. Dalis beieškančiųjų nesirenka „Google AdWords” rezultatų, nes supranta, kad tai komercinė reklamą ir pirmenybę teikia labiau natūraliai paieškai.

 

  1. Atliekant  SEO ilgesnį laiką, paieškos varikliai vis dažniau nukreipia lankytojų pagal daugiau ir įvairesnių raktažodžių.

 

 

“Google AdWords” reklamos pranašumai

 

 

“AdWords” pradeda veikti žaibiškai - per 10-20 min. jau galima pamatyti savo reklamą Google paieškoje, tuo tarpu SEO pirmieji rezultatai pastebimi geriausiu atveju po 2-4 savaičių, o užbaigimas gali užtrukti iki 6 mėnesių ir ilgiau;

 

 

Su “Google AdWords” labai patogu greitai išbandyti įvairias idėjas ir prielaidas.  Pavyzdžiui:

 

  • sužinoti ar yra rinkoje yra konkretaus produkto poreikis ir jei taip - ar pakankamas, kad investuoti į naują projektą ir pan. Tokiu būdu galima išbandyti verslo modelį dar prieš sudedant pagrindines investicijas;
  • sužinoti per kuriuos raktažodžius didesnis procentas lankytojų tampa klientais, t.y. konkretaus raktažodžio vertę Jums. Vėliau geriems raktažodžiams atlikti SEO;
  • sužinoti, kurios antraštės labiau pritraukia lankytojų dėmesį ir tokias antraštes naudoti formuojant meta aprašymus. Tai lengvai galima atlikti sukuriant tai pačiai skelbimų grupei kelis skirtingus skelbimus (angl. A/B split test);
  • sužinoti, kurie puslapiai mūsų svetainėje greičiausiai nuveda lankytojus iki paradavimo.

 

Su “Google AdWords” galime lengvai kontroliuoti:

 

  • lankytojų geografine teritoriją kilometrų tikslumu, kurioje bus rodoma reklama;
  • maksimalią sumą už paspaudimą ir dienos biudžetą;
  • skelbimo tekstą;
  • raktažodžius;
  • nukreipiamąjį puslapį.

 

 

Visgi neskubėkite daryti išvadų, tokiu kaip „tai mums neveikia“ arba „tai mums per brangu“  ir panašiai.  Ir SEO ir „Google AdWords“ tikrai veikia, o priežastys kodėl pasirinkti marketingo veiksmai nepateisina lūkesčių, gali būti labai įvairios.

 

Per brangi reklama tik tuomet, kai negauname pakankamai papildomų užsakymų arba kai nėra galimybės sužinoti, kas tą užsakymą atvedė. Iš vienos pusės pavyzdžiui išleisti 1000 Lt per mėnesį „Google AdWords“ reklamai gali pasirodyti per didelė našta, tuo tarpu atlikę klientų srautų analizę galbūt pastebėsite, kad tai puikiai atsiperkanti investicija.

 

 

Taigi, galutinę išvadą padaryti, ką rinktis: SEO, „Google AdWords“, ar abi marketingo priemones, galima padaryti tik analizuojant lankytojų srautus ir pelno – nuostolio ataskaitą. Tol kol abi marketingo priemonės prisideda prie pelno didinimo, tol abi turėtų būti naudojamos.

 

Lankytojų komentarai (0)
Parašyk komentarą