Ką RINKTIS: domenus, subdomenus ar direktorijas?

Šiame straipsnyje domenais vadinsiu antro lygio domenus, svetainių adresų vardus kaip pavyzdžiui domenas.lt  arba  svetaine.com, o subdomenais - trečio lygio vardus, kaip pavyzdžiui:  parduotuve.domenas.lt    arba  katalogas.svetaine.com .

 

 

Kokį svetainės adresą geriau pasirinkti?

 

 

Kuriant naują, rimtą svetainę - visada verta įsigyti atskirą, šiai veiklai pašvęstą domeną. Dauguma domenų, su galūnėmis  .lt .eu .com net .info paprastai  kainuoja apie 30Lt/metams.  Pirkti atskirą domeną, lyginant su subdomenu verta, nes:

 

  • tokia svetainė kur kas solidžiau atrodys, nei sukurta ant subdomeno;
  • galėsite sukurti gražius e-pašto vardus, pvz.: manovardas@domenas.lt;
  • Google ir kiti paieškos varikliai, spręsdami kuriai valstybei rodyti svetainę labai atsižvelgia į domeno galūnę. Taip Jūs nurodysite tikslinę svetainės šalį.

 

Iš kitos pusės, svetainė, kurios titulinis yra pavyzdžiui:

svetaine.uab.lt

galėtų būti nebent moksleivio, studento, arba kažkokios silpnos organizacijos, kuri nenori skirti 30Lt/metams savo vardui Internete nusipirkti ir tiesiog nori paskelbti savo rekvizitus ir darbo valandas ar panašiai.

 

 

 

Kada gali būti verta kurti subdomenus?

 

Dėl produktų ar paslaugų atskyrimo

 

Kai įmonė turi skirtingas prekes ar paslaugas, kurioms tinkamai pristatyti reikalinga unikali svetainės struktūra. Arba pavyzdžiui sukuriamas tos pačios įmonės blogas, forumas arba atidaroma dukterinė įmonė kitame mieste.

 

 

Dėl geografinės teritorijos  atskyrimo

 

 

Kai jau turite įsigiję pagrindinį svetainės domeną (adresą) pvz. svetaine.com, planuodami svetainės struktūrą, reikia apsvarstyti kaip labiau verta išdėlioti turinį svetainėje. Galimi variantai:

 

A.  Per subdomenus

 

latvija.svetaine.com

estija.svetaine.com

lenkija.svetaine.com

rusija.svetaine.com

...

 

B.  Per direktorijas

 

svetaine.com/latvija/

svetaine.com/estija/

svetaine.com/lenkija/

svetaine.com/rusija/

...

 

Žinoma, jeigu norite pasiekti stipriausias įmanomas pozicijas kiekvienoje iš šių šalių, tuomet labiausiai verta įsigyti atskirus domenus, kaip pavyzdžiui:

 

svetaine.lv

svetaine.ee

svetaine.pl

svetaine.ru

 

Dar labiau sustiprintų efektą kiekvienos svetainės patalpinimas atskiruose,  atitinkamuose tų šalių serveliuose.

 

Visgi dėl prekinio ženklo tęstinumo, taupant lėšas arba kai užsienio šalių yra daug, labiau verta dėl SEO atskirų kalbų svetainės kopijas kurti per subdomenus, nei per direktorijas.

 

Dar galima nurodyti paieškos varikliams apie Jūsų tikslinę teritoriją per „GEO meta tags“, generatorius yra čia:

http://www.geo-tag.de/generator/en.html

 

Taip pat galite per „Webmaster tools“ sąsają nurodyti savo tikslinę teritoriją arba jos nebuvimą. Plačiau:  http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=62399

 

 

Dėl autoriteto ir patikimumo perdavimo

 

Paieškos varikliai, kaip Google, nustatydami pozicijas paieškos rezultatuose naudoja matus, kurios SEO specilistai vadina „Autoritetu“ ir „Patikimumu“. Paprastai šie žodžiai naudojami kai kalbama apie domeno autoritetą ir patikimumą. 

 

Kaip žinote, yra daug portalų, kurie leidžia susikurti nemokamai savo BLOG‘ą ar paprastą svetainę. Taigi, jei domeno autoritetas ir patikimumas yra paveldimas nuo pagrindinio domeno, tokia sukurta nemokama svetainė ar blogas gali įgyti  aukštesnį pradinį pasitikėjimą arba autoritetą Google akyse, negu visiškai naujas domenas. Taigi dėl to kartais verta kurti nemokamus subdomenus „po“ vertingu domenu.

 

Tokie portalai yra:  wordpress.com, livejournal.com, kauno.diena.lt, webs.com ir kiti.

 

Autoritetas geriau perduodamas į direktorijas nei į subdomenus.

 

Siekiant užimti daugiau pozicijų paieškos variklių puslapiuose

 

Paprastai Google nerodo daugiau negu 2-jų vienodo domeno rezultatų pirmame puslapyje. Kartais ši taisyklė yra pažeidžiama ir tas trečias, ar ketvirtas rezultatas būna to paties domeno subdomenai. Vis gi, paieškos algoritmai sparčiai tobulėja ir aš nerekomenduočiau vien dėl tokio tikslo kurti daug subdomenų, vietoj direktorijų  tam, kad dominuoti paieškoje pagal bendrinį raktažodį.  

 

Iš kitos pusės, tai gali būti verta daryti tuomet, kai Jūs turite ambicijų dominuoti paieškoje pagal savo prekės ženklą (Bran‘ą) ar įmonės pavadinimą. Tai gali būti aktualu, kai kas nors nori pasinaudoti Jūsų prekės ženklu, arba kai yra atsiradusiu blogu atsiliepimų ir Jus siekiate, kad tie prasti atsiliepimai būtų kiek įmanoma toliau nustumti.

 

 

Prieš pardėdami SEO veiksmus siejamus su daug domenu ar subdomenų įkūrimu, paklauskite save štai ko:

 

  1. Ar aš turėsiu pakankamai resursų, kad tinkamai aprūpinti daug domenų ar subdomenų? Valdyti svetaines per domenus ir subdomenus yra daug sudėtingiau.
  2. Ar aš turiu pakankamai žinių tinkamai įgyvendinti planą, kad daugiadomenė tinklapio struktūra būtų efektyvi?
  3. Ar aš pajėgsiu kiekvienam domenui remti gauti pakankamai nuorodų?
  4. Ar aš pajėgsiu kiekvienam domenui parūpinti pakankamai turinio?

 

Lankytojų komentarai (0)
Parašyk komentarą