„NoFollow“ – kokia tokios nuorodos vertė?

Kas yra „NoFollow“?

 

„NoFollow“ tai „rel“ atributo reikšmė, kuri gali būti priskirta HTML „a“ elementui.

Ši reikšmė HTML kode gali atrodyti taip:

 

<a href="http://www.pavyzdys.com/" rel="nofollow">
Nuorodos tekstas</a>.

 

NoFollow tai pranešimas paieškos varikliams, kad jie nesektu šia nuoroda. Tokiu būdu svetainės, kurioje yra nuoroda šeimininkas praneša paieškos varikliams, kad šia nuoroda nepasitiki.

 

Tai ypač aktualu, kai svetainėje yra vartotojų generuojamo turinio, komentarų ir panašiai.

 

„NoFollow“ pirmą kartą pasiūlė Google kompanija 2005m. tam, kad  paieškos varikliai galėtų efektyviau kovoti su komentarų SPAM’u. Šiuo metu dauguma didžiųjų portalų, dienraščių, tinklaraščių naudoja „NoFollow“ reikšmę.

 

 

Ar „NoFollow“ nuorodos gali padėti pakelti svetainę Google paieškoje?

 

 

Trumpai kalbant – ne.

 

Drąsiai galima sakyti, bent jau tiek, kad svetainė vien dėl  „NoFollow“ nuorodų Google paieškoje tikrai aukštai neiškils, nors jų bus ir „kvadrantilijonas“. Jeigu kas nors bandėte tokią strategiją ir tai Jums suteikė pastebimą teigiamą poslinkį – rašykite komentarus, būtų įdomu išklausyti.

 

 

Oficialūs faktai iš Google:

 

  • „NoFollow“ nuorodos neperduoda PageRank vertės.
  • „NoFollow“ nuorodos neperduoda  pasitikėjimo mato.

 

http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=96569

 

Visgi paoponuoti galima tuo, kad:

 

 

PageRank yra tik vienas iš 200 Google algoritmo veiksnių, taigi jis yra ne tiek svarbus, kaip daugelis žmonių mano.

 

O dėl pasitikėjimo, tai ir TAIP ir NE. 

 

Taip – labai tikėtina, kad Google neperduoda pasitikėjimo tiesiogiai per „NoFollow“ nuorodas.

 

Ne – taip pat tikėtina (nors trūksta įrodymų), kad Google vertina visą konkrečios svetainės nuorodų „portfeli“ ir kokį procentą, tos svetainės nuorodų sudaro „NoFollow“ ir „DoFollow“ nuorodos. Jeigu sakykime, kad Jūsų svetainė staiga įgijo keletą ar keliolika tūkstančių nuorodų ir VISOS jos yra „DoFollow“ – tai Google algoritmui gali sukelti įtarimą, kad tos nuorodos buvo nupirktos ar kitais manipuliuojančiais metodais surinktos.

 

Taigi, turėti  „NoFollow“ nuorodų  „dėl kvapo“ (3-10%) manau yra labai teisinga praktika.

 

 

Dar keli įdomesni faktai/gandai/pastebėjimai apie „NoFollow“:

 

1. Paprastų svetainės lankytojų neįtakoja „NoFollow“, taigi per šią nuorodą vis tiek ateis (gali ateiti) lankytojų, kurie tiesiog paspaudžia ant nuorodos.

 

2. Nors Google neįtraukia šios nuorodos kaip „balso“ savo algoritme, visgi jie ja nuseka... Ir „NoFollow“ tikrai padeda greičiau atrasti (suindeksuoti)  svetainę paieškos varikliams.

http://www.google.com/support/forum/p/Webmasters/thread?tid=1700a00a7ebf22c9&hl=en

 

JohnMu, Google Employee,  čia taip sako:

 

„This does not mean that the target URL will never be crawled. By adding a rel=nofollow to a link, you're essentially removing a sign pointing to the restroom. Just because that sign is gone does not mean that Googlebot will never find the restroom. Using rel=nofollow is not a way to block crawling altogether -- if you need to do that, then use the robots.txt file.“

 

3. Jeigu žiūrėsite per „Webmaster tools“ aplinką savo nuorodų portfelį, pamatysime jame ir „NoFollow“ nuorodas. Jeigu jos būtų bevertės, kam Google jas skaičiuotų ir pateiktų svetainių savininkams?

 

4. Toliau – čia tik mano pastebėjimas. Esu stebėjęs ne vieno tikrai patyrusio „SEOisto“ nuorodų statybos rezultatus. Ir juose dažniausiai yra nemažai „NoFollow“ nuorodų. Nemanau, kad jie nežino ką daro, ar neturi kur savo laiko efektyviau panaudoti.

 

 

Laukiu Jūsų komentarų !

Parašyk komentarą