- Ką RINKTIS: domenus, subdomenus ar direktorijas?
- Rich Snippets (Youtube video)
- „NoFollow“ – kokia tokios nuorodos vertė?
- SEO ar “Google AdWords”?
- Does Google use data from social sites in ranking?
- Kokios tikrosios mano pozicijos Google?
- Google algoritmo atnaujinimas: „Google Panda/Farmer“
- Išeinančios nuorodos – padeda ar kenkia Google reitingams?
Ką RINKTIS: domenus, subdomenus ar direktorijas?
2017-05-26 14:12:29
Kokį svetainės adresą geriau pasirinkti?
Kuriant naują, rimtą svetainę - visada verta įsigyti atskirą, šiai veiklai pašvęstą domeną. Dauguma domenų, su galūnėmis .lt .eu .com net .info paprastai kainuoja apie 30Lt/metams. Pirkti atskirą domeną, lyginant su subdomenu verta, nes:
- tokia svetainė kur kas solidžiau atrodys, nei sukurta ant subdomeno;
- galėsite sukurti gražius e-pašto vardus, pvz.: manovardas@domenas.lt;
- Google ir kiti paieškos varikliai, spręsdami kuriai valstybei rodyti svetainę labai atsižvelgia į domeno galūnę. Taip Jūs nurodysite tikslinę svetainės šalį.
Iš kitos pusės, svetainė, kurios titulinis yra pavyzdžiui:
svetaine.uab.lt
galėtų būti nebent moksleivio, studento, arba kažkokios silpnos organizacijos, kuri nenori skirti 30Lt/metams savo vardui Internete nusipirkti ir tiesiog nori paskelbti savo rekvizitus ir darbo valandas ar panašiai.
Kada gali būti verta kurti subdomenus?
Dėl produktų ar paslaugų atskyrimo
Kai įmonė turi skirtingas prekes ar paslaugas, kurioms tinkamai pristatyti reikalinga unikali svetainės struktūra. Arba pavyzdžiui sukuriamas tos pačios įmonės blogas, forumas arba atidaroma dukterinė įmonė kitame mieste.
Dėl geografinės teritorijos atskyrimo
Kai jau turite įsigiję pagrindinį svetainės domeną (adresą) pvz. svetaine.com, planuodami svetainės struktūrą, reikia apsvarstyti kaip labiau verta išdėlioti turinį svetainėje. Galimi variantai:
A. Per subdomenus
latvija.svetaine.com
estija.svetaine.com
lenkija.svetaine.com
rusija.svetaine.com
...
B. Per direktorijas
svetaine.com/latvija/
svetaine.com/estija/
svetaine.com/lenkija/
svetaine.com/rusija/
...
Žinoma, jeigu norite pasiekti stipriausias įmanomas pozicijas kiekvienoje iš šių šalių, tuomet labiausiai verta įsigyti atskirus domenus, kaip pavyzdžiui:
svetaine.lv
svetaine.ee
svetaine.pl
svetaine.ru
Dar labiau sustiprintų efektą kiekvienos svetainės patalpinimas atskiruose, atitinkamuose tų šalių serveliuose.
Visgi dėl prekinio ženklo tęstinumo, taupant lėšas arba kai užsienio šalių yra daug, labiau verta dėl SEO atskirų kalbų svetainės kopijas kurti per subdomenus, nei per direktorijas.
Dar galima nurodyti paieškos varikliams apie Jūsų tikslinę teritoriją per „GEO meta tags“, generatorius yra čia:
http://www.geo-tag.de/generator/en.html
Taip pat galite per „Webmaster tools“ sąsają nurodyti savo tikslinę teritoriją arba jos nebuvimą. Plačiau: http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=62399
Dėl autoriteto ir patikimumo perdavimo
Paieškos varikliai, kaip Google, nustatydami pozicijas paieškos rezultatuose naudoja matus, kurios SEO specilistai vadina „Autoritetu“ ir „Patikimumu“. Paprastai šie žodžiai naudojami kai kalbama apie domeno autoritetą ir patikimumą.
Kaip žinote, yra daug portalų, kurie leidžia susikurti nemokamai savo BLOG‘ą ar paprastą svetainę. Taigi, jei domeno autoritetas ir patikimumas yra paveldimas nuo pagrindinio domeno, tokia sukurta nemokama svetainė ar blogas gali įgyti aukštesnį pradinį pasitikėjimą arba autoritetą Google akyse, negu visiškai naujas domenas. Taigi dėl to kartais verta kurti nemokamus subdomenus „po“ vertingu domenu.
Tokie portalai yra: wordpress.com, livejournal.com, kauno.diena.lt, webs.com ir kiti.
Autoritetas geriau perduodamas į direktorijas nei į subdomenus.
Siekiant užimti daugiau pozicijų paieškos variklių puslapiuose
Paprastai Google nerodo daugiau negu 2-jų vienodo domeno rezultatų pirmame puslapyje. Kartais ši taisyklė yra pažeidžiama ir tas trečias, ar ketvirtas rezultatas būna to paties domeno subdomenai. Vis gi, paieškos algoritmai sparčiai tobulėja ir aš nerekomenduočiau vien dėl tokio tikslo kurti daug subdomenų, vietoj direktorijų tam, kad dominuoti paieškoje pagal bendrinį raktažodį.
Iš kitos pusės, tai gali būti verta daryti tuomet, kai Jūs turite ambicijų dominuoti paieškoje pagal savo prekės ženklą (Bran‘ą) ar įmonės pavadinimą. Tai gali būti aktualu, kai kas nors nori pasinaudoti Jūsų prekės ženklu, arba kai yra atsiradusiu blogu atsiliepimų ir Jus siekiate, kad tie prasti atsiliepimai būtų kiek įmanoma toliau nustumti.
Prieš pardėdami SEO veiksmus siejamus su daug domenu ar subdomenų įkūrimu, paklauskite save štai ko:
- Ar aš turėsiu pakankamai resursų, kad tinkamai aprūpinti daug domenų ar subdomenų? Valdyti svetaines per domenus ir subdomenus yra daug sudėtingiau.
- Ar aš turiu pakankamai žinių tinkamai įgyvendinti planą, kad daugiadomenė tinklapio struktūra būtų efektyvi?
- Ar aš pajėgsiu kiekvienam domenui remti gauti pakankamai nuorodų?
- Ar aš pajėgsiu kiekvienam domenui parūpinti pakankamai turinio?